Bylinky proti stresu

Jasmín pravý účinky a využití
Jasmín pravý

V moderním západním světě na nás působí celá řada stresorů. Mnozí lidé se tak vyskytují ve stavu permanentního stresu. Ačkoli bylinky nejsou řešením, mohou nám v tomto období pomoci.

Heřmánek pravý

V našich luzích a hájích zřejmě neexistuje člověk, který by neznal heřmánek. Co jste ale možná nevěděli, že tato bylinka z čeledi hvězdnicovitých bývá někdy označována za nejúčinnější zklidňující rostlinu na Zemi, což platí pro tělo i mysl. Působí tedy např. při bolestech, křečích, žaludečních nevolnostech či vyrážkách, stejně jako při nervovém vypětí způsobeným stresem.

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský je člověkem využíván odedávna. Kromě toho, že účinkuje proti různým zdravotním neduhům, je rovněž znám pro zklidňující účinky. Působí tedy při různých psychických problémech, stejně jako při velkém napětí, které je obvykle spojené s dlouhodobým stresem. V tomto ohledu bývají doporučovány valeriánské kapky, které se vyrábějí ze sušeného či čerstvého kořene kozlíku lékařského naloženého do alkoholu.

Jasmín pravý

Třetí bylinkou proti stresu v našem výčtu je jasmín pravý, který rovněž patří mezi rostliny, jež působí kladně na lidskou psychiku. Zlepšuje totiž náladu, pozitivní vliv má na psychické potíže (deprese, úzkosti apod.) a zklidňuje při zvýšeném stresu. Doma si z něj lze připravit jasmínový čaj, ale rostlina je využívána rovněž v aromaterapii, v níž nachází uplatnění jasmínové kapky.

Třezalka tečkovaná

Třezalka tečkovaná je další rostlinou, jež je známa především pro pozitivní vliv na psychickou rovnováhu. Doporučována přitom bývá zejména v obdobích vyššího nervového vypětí, za které může stres. Stejně jako ostatní výše uvedené bylinky navíc účinkuje i při dalším jevu, jenž je se stresem nedílně spojený, totiž s nespavostí. Kvalitní spánek je přitom ve stresovém období velmi důležitý.

Zelený čaj

Ačkoli čajovník nelze zařadit mezi bylinky (jde o strom či keř), nemůžeme nezmínit zelený čaj. Ten obsahuje látku zvanou l-theanin, které příznivě ovlivňuje funkčnost mozku. Zlepšuje kupříkladu soustředění či relaxační vlastnosti, takže uplatnění nachází i v době stresu. Zelené čaje jako např. matcha navíc člověku dodávají energie, přičemž se jedná o výrazně zdravější alternativu kávy.

Další kroky proti stresu

Proti stresu účinkují i některé druhy ovoce, a to např. jablka, kiwi anebo rakytník. Vyzkoušet pak můžete rovněž slunečnicová semínka, tibetskou houbu či obyčejný česnek. Nutno dodat, že za vznik stresu je zodpovědné i špatné stravování a nedostatek pohybu, takže je celkově vhodné přejít na zdravější životní styl. Mezi významné stresory ovšem patří i špatné životní prostředí, takže především lidé z města by se měli alespoň jednou za čas vydat do přírody.

Sdílení příspěvku přes sociální sítě:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*