Kiwi chutná, ale umí také pomoci

Kiwi jako prevence různých onemocnění
Kiwi

Ovoce byste samozřejmě měli konzumovat pravidelně, neboť je zdrojem mnoha důležitých látek pro naše zdraví. Takové kiwi patří mezi exotické druhy, ale je u nás známější než mnohá jiné. O co se ale vlastně jedná? Kiwi je plodem keře s názvem aktinidie lahodná (Actinidia deliciosa), jehož původní domovinou je Čína. Postupně se ale začal pěstovat i na mnoha dalších místech světa a před mnoha lety se toto ovoce s chlupatou slupkou začalo dovážet také do našich obchodů.

Kiwi jako prevence různých onemocnění

Kiwi obsahuje řadu účinných látek. Předně se v něm nalézá velké množství vitamínu C, kterého má dokonce více než pomeranč. Potom musíme jmenovat i další vitamíny (např. A či K), ale také minerály (např. hořčík, železo, draslík, vápník). Díky obsahu látek se jedná o ovoce s velmi zajímavými antioxidačními účinky, které navíc snižuje hladinu špatného cholesterolu (LDL) a dokáže posílit imunitu organismu. Již z tohoto výčtu je tedy zřejmé, že představuje vhodnou prevenci proti různým onemocněním.

Kiwi by se vzhledem k vysokému obsahu draslíku rovněž mělo podílet na snižování krevního tlaku. Částečně má kladný vliv také na trávicí soustavu. Tělu zároveň umí dodat energii, takže jej do svého jídelníčku mohou zařadit i fyzicky aktivní lidé. Kiwi kromě toho pozitivně působí na zrak i kosti a použít ho lze také k lepšímu hojení drobnějších poranění. Pokud navíc aktuálně máte stresující období, rovněž můžete toto ovoce vyzkoušet, protože i při stresu má prý blahodárné účinky.

Tip: držíte dietu a řešíte, co vlastně konzumovat? V tom případě patří kiwi mezi výtečné řešení, protože nemá příliš kalorií a navíc zrychluje metabolismus a podporuje látkovou výměnu.

Kiwi v kuchyni. Na co všechno jej použít?

Jak už jsme uvedli výše, kiwi už má v České republice poměrně dlouhou tradici, takže se už nejedná o nic exotického. Při koupi se v každém případě soustřeďte na to, aby nebylo příliš tvrdé (ještě není úplně zralé a bude kyselejší), nebo naopak měkké (to je sice sladší, ale rychle se zkazí). Buď jak buď je ideální jej konzumovat syrové, aby neztratilo účinné látky. Můžete ho tedy jíst samotné, případně jej přidat do různých ovocných salátů. Vzhledem ke svému vzezření se hodí i ke dozdobení pokrmů a použít ho koneckonců lze i při přípravě ovocných koláčů či dortů.

Recept na zdravý a osvěžující nápoj: nejprve oloupejte a nakrájejte 4 kusy kiwi. Následně vložte do mixéru, přidejte cca 2 lžičky medu a rozmixujte. Poté už jen přidáte minerálku a dozdobíte plátky kiwi.

Kontrola článku:
Datum
Článek o
Kiwi
Hodnocení autora
51star1star1star1star1star

Sdílení příspěvku přes sociální sítě:

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*